18. februára 2017

Koniec dobrého revíru??

                      Silné mrazy túto zimu prinútili tento rok kormorány aby stratili svoju povestnú plachosť a nanominovali sa na Hron priamo do mesta na úsek chyť a pusť. Počas skoro 3 týždňov sa na tomto krátkom úseku usalašilo asi 30 kusov týchto čiernych zbojníkov. Na plašenie reagovali len minimálne a ak aj, tak sa presunuli len pár desiatok metrov nižšie alebo vyššie po prúde a po odchode sa kľudne vrátili. Keďže
sa na tomto úseku nenachádzajú skoro žiadne úkryty pre ryby a len 3 významne hlbšie jamy, kde je predpoklad zimujúcich rýb z celého úseku, nechcem si ani predstavovať čo kormorány s touto obsádkou vykonali. Nachádzali sa tu nádherné lipne pomaly atakujúce povestnú 50 cm hranicu vo vynikajúcej kondícii a v pekných počtoch. Pár krát som bol so synom plašiť túto háveď, ale nikoho iného som nestretol a Banskobystrická organizácia tiež nijak nereagovala. Je mi trochu smutno, že to tu nefunguje ako napr. v Ružomberku.
 Prešiel som priamo pod strom a odleteli, len dva kusy. Ostatné odleteli až keď som dvoch priamo odplašil.

                                               Keď ste ich odplašili, preleteli len o kus ďalej

Neskôr Hron naštastie zamrzol a kormorány odleteli, ale teraz po oteplení som si ich tu všimol znova. Síce nie v plnej sile, ale na každej jame je aspoň jeden jedinec. Už sú tak oprsklý, že pri plašení už ani neodlietajú, len sa potápajú a plávajú hore, alebo dole prúdom a potom späť na stanovisko. Som veľmi zvedavý na túto sezónu, ale veľa šancí jej nedávam a myslím, že je to koniec tohoto vynikajúceho úseku Hrona. Určite Vám napíšem report ako som dopadol po otvorení lipňovej sezóny.

Hron pri top mrazoch:

 Hron po oteplení





Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára