5. januára 2016

Poľský Dunajec


Po jarnom debakli tohto roku, keď nám v USA nevyšlo počasie na ryby a na jarnej 1.lige som zhorel ako fakľa som sa utvrdil, že keď človek nechodí na ryby, nezachytá ….. tak som si dal sľub. Aspoň na pár hodín v týždni ísť na vodu nech sa deje čokoľvek. Preto, ale aj z dôvodu preskúmavania nových zaujímavých revírov v okolí som pozháňal informácie o tomto revíry a naplánoval výjazd. Bohužiaľ z klubu SKMuškár sa mohol zúčastniť len Tuli a tak sme v sobotu ráno vyrazili len dvaja. Počasie hlásili dobré, nejaké informácie som mal naštudované z internetu a nejaké z prvej ruky….. od Ampéra. Tuli o 4tej ráno trošku blúdil po meste, ale po chvíli to s mojou pomocou na telefóne zvládol.  Nastal prekladací chaos, ktorí vyvrcholil návratom od koncovej tabule mesta a naložením nepodstatného termoprádla (som zvedavý ako by bez neho chytal). Cesta ubiehala rýchlo a 190 km z Banskej Bystrice do Kroščienka som spravil za slabé 2,5 hodinky.
Po príjazde na miesto som zažil naozaj úsmevnú príhodu keď sa Tuli pýtal Poľky na autobusovej zastávke na cestu ku adrese kde mali vydávať povolenky a tá ho sprdla, keď ju prerušil vo vysvetľovaní, že nech ju nechá dohovoriť a zavrie ústa. Našťastie sme uvideli ako sa chystajú chlapi z rybárskej stráže, tak sme sa ich opýtali na cestu. Tu by som sa pozastavil ….. skúsenosť s nimi ma naozaj pozitívne ohúrila. Po vysvetlení cesty a s malým pokecom sa ponúkli, že nás počkajú a ukážu nám najlepšie fleky čo bolo korunované vybraním krabičky a ukázaním mušiek na ktoré chytajú pričom zopár aj daroval. Celé to bolo sprevádzané úsmevmi a dobrou náladou. (ako u nás) Poďakovali sme sa rozlúčili a začali prezliekať. Trochu striptízu pri hlavnej ceste zjavne zaúčinkovalo a za chvíľu sa pri nás začala kompletizovať aj poľská partia s ktorou sme sa tiež zbratali.
Podľa inštrukcií rybárskej stráže sme prebrodili na druhú stranu rieky a po súši sa vybrali hore prúdom ku jame. Nabrodili do vody a Tuli začal chytať v eldoráde …. prvý hod nič, druhý nič …. preboha kam sme to došli? Nabrodil som aj ja a začal chytať …. tretí hod a záber. Pekný potočák cez 30. Vytešený som ho pustil, urobil zopár rozvážnych krokov (poučený od Ampéra aké sloje sú na Dunajci) a …… držkou priamo padol do vody. Nádherne som nabral do broďákov a bolo po pohode. Zopár minút som vyslovoval nepublikovateľné slová v rôznych kombináciách a poradí, takže sa aj Tuli prestal usmievať. Bolo 7 stupňov a začal som túžobne pozerať na vychádzajúce slnko. Tuli o pár minút hlási šmyk a tiež sa kúpe aj keď nie s takými fatálnymi následkami okrem straty okuliarov. Kašlem na všetko a našťastie mi to ryby vynahradzujú. Po pár potočákoch sa mi podarí aj lipeň okolo 40 …. Tuli je len na potočákoch. Hmla sa rozplynula, ukázalo sa slnko a začínajú sa objavovať krúžky. Prehodím nymfy na suchú a hoci sa z Francúzom suchá naozaj zle hádže na dlhšiu vzdialenosť keď dohodím na rybu berú skoro na hod. Sú to všetko menšie potočáky. Pomaly prechytávame rieku postupujúc slojmi a veľkými jamami ku betónovej stene pri ceste. (až po pár dňoch sme si uvedomili, že keby pustili vodu z priehrady nestihli by sme vybrodiť) Je obed a zima ma vyháňa aspoň trochu si usušiť veci. Bilancujeme doobedie, domáci chytali dole na pláni pod nami na sucho, ale nezaznamenávali nejaké veľké úspechy. Meníme miesto a presúvame sa vyššie. V hlbokom prúde konečne ťahám slušnú rybu, mocujem sa s kamerou a tak sa mi pri nohách vypína …. škoda, krásna ryba do 50cm. Prechytávame prúd a postupne pribúdajú potočáky, dokonca jalec a na záver Tuli ťahá mrenu.
Resumé …. chytali sme hlavne potočáky od 25-35cm, menšie išli na sucho. Ja aj Tuli po jednom peknom potočákovi okolo 45-50, jeden jalec, mrena a pekný lipeň. Veľké potočáky boli v trení na čo nás upozornila RS a čo sa nám aj potvrdilo. Suchá mucha tam je veľmi preferovaná, aj keď úspechy po pozorovaní domácich neboli bohvieaké. Ryby boli na sucho opatrné, brali len muchu vo farbe a veľkosti aká sa práve rojila. Hocijaké iné ignorovali. Nymfu brali len keď spodná škriabala dno. Ako náhle nešla úplne po dne boli nymfy ignorované. Prechytali sme len dva úseky, takže väčšina rieky je zatiaľ pre nás veľká neznáma čo určite zmeníme, lebo túto vodu sa chystám navštevovať častejšie.
Dôležité informácie:
  • Povolenka na deň stojí 73,80 Zlotých
  • Streamer je od septembra do januára zakázaný
  • Vzdialenosť do Kroščienka nad Dunajcem z Banskej Bystrice je cca 190km
  • Treba dávať pozor na veľké výkyvy prietoku
  • Web stránka tohto revíru: www.osdunajec.pl
  • Na stránke je uvedená aj mapa obtiažnosti brodenia


Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára