7. januára 2016

Striebornica 2006

        8.4.2006 sa uskutočnil nový muškársky pretek na súkromnom jazere Striebornica pri Piešťanoch.


Veľmi som sa naň tešil a veru som sa nesklamal. Svoju prípravu na tento pretek som zahájil niekoľko týždňov pred uvedeným závodom, telefonickou prípravou. To znamená že som obtelefonovával známych a zisťoval, kto všetko sa zúčastní pretože v danom termíne sa mala konať aj Česká Polička. Nakoniec som mal veľkú radosť, že veľa z nich sa vyjadrilo kladne. Potom som sa začal presviedčať, že už je čas aj začať viazať a keď sa mi po veľmi dlhom vnútornom boji podarilo tento cieľ dosiahnuť, sklátila ma poriadna horúčka. Keď som sa ako tak postavil na nohy z hrôzou som zistil, že už mám pred sebou len tri dni a pustil sa do viazania, podľa mňa zaručených kombinácií. V piatok pred dňom D mi zavolal Pike a mal som o ďalší deň viazania menej. Ide sa dnes večer zaznelo v telefóne a mne ostávalo už len pár hodín do odchodu. Vôbec som ešte nebol zbalený, takže na booby a pakomáre som mohol zabudnúť, lebo som si ich nechal na piatok. Okolo 18tej hodiny sa objavila partia z východu v zložení Pike, Palmer, Lovec a ako pozorovateľ, pre mňa nový člen Jendo.
           Cesta nám ubehla veľmi rýchlo v družnom rozhovore. Keďže hneď ako som nasadol do auta ma chlapci začali vynukovať, začal som mať predtuchu že prvý pretek sezóny dopadne ako po iné roky, riadnym rošambom. Tesne pred Piešťanmi sme začali trochu blúdiť a objavili sme hádam jediný kopec široko ďaleko. Priebežne nám volal MartinFFC, ktorý sa už o nás hádam aj trošku začal báť pretože časový plán sme ani zďaleka nedodržali. Po príchode na miesto nás privítal pekný aj keď ešte nie celkom dokončený hotel s krásnym jazerom. Pri hoteli nás čakali usporiadatelia v čele s Martinom, ktorí nám oznámili že v hoteli sme sami, len zo strážnikom. Paráda, pomysleli sme si a začali vybaľovať. Izby boli krásne a spalo sa nám tam veľmi dobre na rozdiel od ostatných čo boli ubytovaný neďaleko v chatkách, ale to sme sa dozvedeli až ráno. Nebudem Vás zaťažovať podrobnosťami čo sa dialo až do skorého rána ale vznikli tam aj takéto fotografie.

          Ráno sme začali tam kde sme večer skončili a tak som mal už od skorého rána mierne problémy s koordináciou pohybu. Závistlivo som sa pozeral na sviežeho Lovca a Jenda, ktorí odolali týmto nástrahám jazerného muškárenia. Pike a Palmer boli na tom podobne ako ja a tak sme radšej vyšli na čerstvý vzduch na losovanie štandov. Vonku už bolo losovanie v plnom prúde a tak sme sa zvítali zo známymi a rozišli pripraviť udice. Našej podarenej trojke musel udice zostaviť Jendo a Lovec to zvládol aj sám. Potom sme sa rozišli na štandy a začal sa samotný pretek. Pretek prebehol bez nejakých incidentov a ryby išli celkom dobre. Samozrejmosťou bolo opäť niekoľko horúcich štandov, kde sa chytalo v priemere viac rýb, ale to je hádam každému jasné že na každom jazere sa takéto miesta vyskytujú. Je to podmienené pohybom prúdov v jazere a prekážkami pod vodou. Počasie na preteku bolo pekné, aj keď ku koncu začal pofukovať dosť nepríjemný nárazový vetrík. Zaujímavosťou pre mňa bolo že ryby na štandoch okolo mňa dobre brali celý pretek, dokonca aj v štvrtom kole. Ja som celý pretek odchytal na dve udice. Na jednej bola potápavá šnúra v 3jke potápavosti a bola na nej zostava troch blobov, prvý príves bol oranžový blob bez chvostíka, druhý príves bol zelený blob s čiernym marabou chvostíkom a koncový bol opäť oranžový blob s chvostíkom a zlatou mosadznou guličkou. Druhá udica bola intermediálna a zostava bola, vrchný príves oranžový blob s chvostíkom, druhý príves čierna lurka s guličkou a oranžovým golierikom a koncová mucha bola taká istá lurka ale s fluozeleným golierikom. Drvivú väčšinu preteku som odchytal na prvú udicu a druhú som nasadzoval len pri zamotaní zostavy. Chytil som celkovo 7 rýb v každom kole bez nuly čo mi stačilo na 36 miesto.

          Myslím že ich umiestnenia sú veľmi dobré, hlavne preto, že boli prvý krát na jazerných pretekoch a nechali za sebou viacero dobrých muškárov. Celkovo sa zúčastnilo 93 súťažiacich zo Slovenska, Čiech a Poľska. Víťazom pretekov sa stal Český muškár, a v prvej 16tke ich bolo šesť čím nám opäť dokázali že sa máme od nich hodne čo učiť.
          Po súťaži sme si konečne mohli poriadne pohovoriť zo známymi a zoznámiť sa z novými ľuďmi rovnakej krvnej skupiny. Túto časť preteku mám osobne najradšej. Takže to zhrniem. Pretek sa mi osobne veľmi páčil a určite sa ho zúčastním aj na budúci rok. Veľmi ďakujem chlapcom z Piešťan za novú možnosť jazerného preteku na Slovensku. Len tak ďalej. Chcem ešte poďakovať aj chlapcom z klubu SKMuškár, vytvorili sme naozaj dobrú partiu.

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára