7. januára 2016

Svet okolo nás

Každý kto prepadne muškáreniu, ale hlavne viazaniu si časom začne viac a viac všímať veci, ktoré sa nachádzajú okolo nás. Niekto s úsmevom navštevuje galantériu, iný sa v zime otáčajú za cudzími ženami, nie preto že by ich zaujímali priamo ony, ale skôr ten úžasný kožuch, ktorý majú na sebe. V momente čo zbadám niečo, čo sa len trochu tvári, že by to vo vode mohlo dobre vyzerať sa pokúšam zúfalo si to obzrieť, alebo si z toho rovno kúsok urvať.
Môj príbeh začína, ako každý iný deň normálneho človeka, akých sa po svete pohybujú milióny. Ráno som vstal s jedinou úlohou dňa. Musím kúpiť priateľke na večernú oslavu nejaké tie kvietky. Vybral som sa teda na trhovisko. Ako som si tak obzeral stánky s kvetmi a vyberal tie najkrajšie :), rozmýšľal som už napoly nad tým, že o dva dni sa chystám na Čierny Váh, čo asi poletí v tieto dni? Po chvíľke boli kvety vybrané a pani predavačka ich začala zdobiť. V tom momente som ohromne spozornel a všimol si niečo, čo som si nikdy pred tým nevšímal. Bola to taká jemná sieťovitá fólia, či ako to nazvať. Keď som ju chytil do ruky zdala sa dosť pevná. Mali ich v rôznych farbách, tak som pani predavačku poprosil, či by mi z dákych nemohla kúsok ucvaknúť. S údivom na mňa pozerala ako na posledného blázna a keď som jej vysvetlil načo to potrebujem pozerala ešte horšie, ale nakoniec ustrihla. S nedočkavosťou som dobehol domov, kvety šupol do vázy a sadol za zverák.


Asi najlepšie mi materiál vyhovoval na to čo som ho aj pôvodne plánoval, boli to krídelká potočníkov. Naviazal som si ich pár na vyskúšanie a k nim ešte zopár pakošov, kde som z materiálu dotvoril dýchací orgán. Po príchode k vode som ako prvého nasadil pakoša, nakoľko to bola asi jediná rozumná možnosť ako chytiť rybu. Do večera som chytil zopár potočákov, ale účinnosť sa nijak extra nelíšila od starej dobrej klasiky, ktorú zvyknem robiť z CDC alebo z pierok bažanta. Večer sa však ryby konečne zdvihli ku hladine, okamžite som nasadil moje nové potočníky. Úspech sa dostavil hneď na druhý hod v podobe pekného dúhaka. Do zotmenia som na ne vyťahoval ryby cca každý druhý hod, Čo som doteraz na nádrži so suchou muškou ešte nezažil. Keď som skončil rybačku, pozorne som si prezeral tento materiál v čom sa líši od klasickej fólie na krídelká. Výhody ktoré sa na ňom aj rybám páčia sú asi to, že je priesvitný a má malé dierky, cez ktoré sa dopĺňa s CDC ktoré vkladám aj pod krídelká. Momentálne je to jedna z múch, ktoré u mňa v lete nesmú chýbať ako na jazere tak aj na potoku.


A preto páni vrele doporučujem, aby ste si zašli do najbližšieho kvetinárstva. Kúpili svojím polovičkám dáky ten kvietok a popri tom….príjemné viazanie a Petru zdar!:)

Vladimír Mosný

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára