17. mája 2016

VN Motyčky oblasť Staré Hory



Na vodnej nádrži na Motyčkách je možnosť športového rybárčenia s platným rybárskym lístkom. Rybárska sezóna sa riadi pravidlami podľa lovu na pstruhových vodách. Každoročne je nasádzaný pstruh dúhový. Povolenku na lov rýb si je možné zakúpiť na lesnej správe Staré Hory. Povolenka sa vydáva len osobe s platným rybárskym lístkom.

KONTAKTNÁ OSOBA: Ján Andráš 0918 334 562 (v pracovné dni 7:00 - 14:00)
CENNÍK PRE SEZÓNU 2016:
Denná povolenka: 15,00 € (10€ do 15r.)
Sezónna povolenka: 150€ (100€ do 15r.)


Od sezóny 2015 došlo k zmene na VN Dolný Jelenec z revíru chovný na lovný.
29 mája 2016 čo viac dodať. Nemohlo sa to ani lepšie začať krásne počasie, deň voľna kvôli darovaniu krvi ešte zopár papierových a materiálových formalít k schváleným zákazkám  a cieľ už bol istý ide sa na ryby. Keďže som mál neisté informácie od rybárov, že hosťovacie povolenky vydávajú až od 15 mája tak som si to radšej overil u pána Andráša na lesnom podniku v Starých horách. Vravím si to snáď nebude pravda?? . Počas rozhovoru s pánom Andrášom som sa presvedčil, že hosťovacie povolenky sa už dajú zakúpiť skôr ako bolo 15 mája čo ma prekvapilo a bolo hneď rozhodnuté. Super ešte zapojiť prívesný vozík na materiál hodiť par veci z muškárskej výbavy do kufra a môžem dupnúť na plyn. Po pár kilometroch míňam Banskú Bystricu a policajný radar pri kolibe u Krištofa nad B.B.. Varia tam ináč super odporúčam hladošom ako ja J. Konečne som na Starých horách rýchlo po povolenku, zaplatiť 15 eur a môže sa ísť ďalej. K Motyčkam je to ešte 5 km tie prešli rýchlo ako voda z kohútika. Prvé čo som spravil bolo že som šiel obzrieť vodu a podľa toho som sa zariadil ako budem chytať. Zrazu zvoní telefón vravím si kto to môže volať s úsmevom na tvári bol to kamarát Vilo priateľ s dlhodobými skúsenosťami v muškárení. Bežné otázky ako berú na čo chytám, upokojil som ho, že som len práve dorazil a chystám si náčinie. Dostál som samozrejme zo pár rád ale aj tak som sa zariadil na začiatok podľa seba, pretože bolo aj jasno aj pod mrakom, bezvetrie aj vetrík. Pripravil som si svojho Shakespeara aftma 6 – 7, na navjáku intermediálna šnúra a 16 silon s dvomi muchami kvôli veľkým pstruhom. Jednoznačná voľba padla na malého pakomára a nakoniec kriváka uvidíme čo to povie či to bola správna voľba. Vilovu taktiku som si nechal pre prípad že by nebrali na moju.    


Prvé hody bolí neisté a krátke nato aby boli na dosah k rybám, keď že je tam náročný terén a miest na muškarenie je málo. Občas som zachytil strom za mnou občas tráva nevadí aj to sa stáva. Asi po 5 tích hodoch prvá ryba neverím pstruh potočný a pekný 


Krásnych 43 cm na začiatok super. Pár fotiek ryba naspäť do vody a môže sa chytať ďalej. Bolo nás okolo vody 5 rybárov tým veľmi ryba nešla ani sa nečudujem obkukané blinkré a voblery rybám nešmakovali. Celkovo brala ryba divne a nečakane. Par švihov do prázdna a šup s muchami do vody. Občas keď zafúkal vietor nechal som mušky splavovať prirodzene prúdom vody. Bum .... je to tu druhá ryba tiež veľká krásne sfarbený duhák 45 cm 


Môj úsmev na tvári bol jasný o tom že som zvolil správne muchy boli účinné a hody prútom dlhšie a dlhšie. Na konte dve krásne ryby môže sa chytať ďalej. K vode prichádza pár zvedavých rybárov s otázkou ako sa darí na čo berú no neprezradil som na čo zaťal som zuby. Aj keby som prezradil bolo by im to nanič zjavne to boli cestičkáry so Sbirom. Pár hodov a bolo to v čudu moje mušky skončili na drôtoch nado mnov čo už aj to sa stáva daň za popichané ryby. Chytro naviazať a pokračovať ďalej to bol môj cieľ. Chvíľkový útlm strieda ďalšia ryba ako ináč duhák s rozmermi rovných 40 cm 


Nebolo o čom spokojnosť z rýb rástla a rástla. Voda čistá ideálne počasie a super mušky hrali v dnešný deň v môj prospech. Blížil sa pomaly môj čas na ukončenie rybačky, očakával som príchod dobrého priateľa z BA, ktorý ma prišiel pozrieť a mali sme ísť spolu niekam na hory. Na dnes stačilo na konte 6 rýb všetky nad 40 cm čo si môže muškár viac priať. Doporučujem túto vodu aspoň raz za rok navštíviť voda je čistá ryby veľké a silné a prostredie prekrásne, keby bolo viac takýchto vôd na Slovensku bolo by to super. Na záver ešte zopár krásnych fotiek rýb a okolia 

Pstruh dúhový rybára od vedľa

Nezabudnuteľný pohľad na vodnú hladinu a adrenalín z rybačky ma pre dnešok robia šťastným človekom.

 JERGUŠ

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára