10. septembra 2017

Dva dni na rybách

                     V jednu augustovú sobotu som musel pracovne do Partizánskeho, tak som využil príležitosť a skočil som na rieku Nitra priamo v meste na dve hodinky. Bol som zvedavý na tento revír, pretože je v režime chyť a pusť a tento rok sa tam uskutočnil nultý ročník Baťovianskej mušky, ktorej sa zúčastnil aj Tuli s Jergušom.
Keďže som mal čas akurát okolo obeda, tak slnko pieklo ako blázon. Trocha striptízu pre miestnych a už som si to šinul do vody. Veľmi ma to neosviežilo, lebo na cca 200 m úseku, kde som išiel chytať bola voda maximálne do pol lýtok. Ryby nebolo vidno a ani zábery sa nedostavovali. Jediné čo som videl boli cca 10 cm rybky od ktorých boli cítiť ďobance do múch.


Rieka sa mi páčila, pekné splavy každých 50 m, ale ryby sa asi upiekli. 


Nad týmto mostom začala našťastie trošku hlbšia voda a pod mostom bola dokonca hlboká jama. A tam sa to konečne začalo. Konečný počet chytených rýb bol 8ks po 2 hodinách lovu, všetko jalce. Síce žiadne obludy, ale po 150 m bez ryby som sa tešil ako malé decko.



Rieka sa mi páčila, typická jalcová voda. Na posúdenie revíru som prešiel len krátky úsek a v zlom počasí, takže sa neviem k zarybneniu vyjadriť, ale verím že vzniká ďalší zaujímavý revír. Určite sa tam ešte pár krát vrátim.
                        
                         K večeru som si trochu potreboval napraviť pošramotené ego, tak som si dohodol rybačku s Tuli a Vilkom na lipňovom BB Hrone. 


Trio - v tejto zostave navštevujeme jeden s najlepších pretekov na Slovensku - Big River Race

Po príchode k vode sme zistili, že pred nami už prešla miesto lovu skupinka štyroch rybárov. Keďže sa nám už nechcelo presúvať, ostali sme. Miesto bolo prechytané, okolo prechádzali rafty, ale aj tak sa nám podarilo pochytať nejaké lipne a jalce. Neskôr sme sa presunuli ešte na iné miesto, kde to šlo ešte menej a tak sme ukončili lov. V troch ľuďoch sa nám podarilo pochytať 18 lipňov a 5 jalcov.

                V utorok som prehovoril Tuliho na rannú streamrovačku na lipňovom BB CHaP. Klasicky sme začali prípravu ešte za tmy.


Tulimu sa moc nedarilo a prepásol dva zábery. Našťastie som zachránil našu česť a aj keď mi padol pekný potočák, podarilo sa mi vytiahnuť tri pstruhy dúhové. Pri streamrovaní na BB CHaP nečakajte nejaké veľké množstvo záberov, ale môže sa Vám podariť pekná ryba.


Tuli v akcii


Ryba pustená skôr, ako stihol zaostriť fotoaparát





Tuli hádzal pekne, ale ryby to neocenili


A je tam

                      K večeru som ešte išiel skúsiť jedného starého lipňa, ale po príchode k vode som videl ako sa jedno chlapča zabáva hádzaním kameňov priamo do miest kde stáva a tak som zmenil priority a išiel skúsiť ryby medzi mostami na CHaP. Rybky boli pri chuti a tak som si zasúťažil. Po necelých 2 hodinkách sa mi podarilo 24 bodovaných rybiek. Bolo to krásne večerné chytanie a naozaj som si ho užil. Po zime a kormoránoch som očakával, že to bude horšie, ale našťastie som príjemne prekvapený. Dovolím si tvrdiť, že lipňový BB CHaP revír patrí spolu s lipňovým RK CHaP revírom medzi TOP na Slovensku a určite sa ho oplatí navštíviť. Na záver, mám na Vás prosbu. Keď už navštívite tieto revíry, správajte sa prosím voči rybám a prírode ohľaduplne. Ďakujem.

Zaujímavosť na záver: Bol som sa poprechádzať s rodinkou popri Hrone oproti BB Tescu. 10 minút som pozoroval rieku a každých 30 sec plávala po hladine plastová fľaša. Fakt neklamem, myslel som že zle vidím. Smutné ..... nie hrozné!!!


Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára