2. júna 2018

Muškárenie na Belej 2018

                              Konečne. Po x rokoch, ktoré som si stále sľuboval, že si na tejto nádhernej rieke zachytám som si tento sľub splnil. S Tulim sme vyrazili z Bystrice plný očakávania ako dopadneme, lebo sme vedeli, že Belá je na muškárnie ťažká rieka. Po necelej hodinke a pol sme dorazili do hotela Borová Sihoť, kde sme kúpili povolenky. Voľba padla na úsek chyť a pusť, kde sme predpokladali viac rýb. Chyba, ktorú nám neskôr potvrdilo aj zopár priateľov. Rieka bola síce čistá, ale zvýšená a počasie ako z katalógu, úplne bez mraku. Takže podmienky na dovolenku síce pekné, ale na
muškárenie na Belej dosť zlé. Po hodine chytania sme boli stále bez ryby, čo nás dosť deprimovalo, tak sme využili žolíka a obidvaja zatelefonovali priateľom na telefóne. Informácie, ktoré sme dostali nás vôbec nepotešili. Lipne sú asi v trení, voda je vysoká a studená a viac rýb je na klasickom revíri. Paráda, trápenie môže pokračovať.
                                 Presunuli sme sa na spodný úsek revíru a konečne sa mi podarilo chytiť malého lipňa. Ďakoval som všetkým rybárskym bohom a z úsmevom od ucha k uchu som víťazoslávne pozeral na Tuliho. Ten mi to samozrejme prial a prirovnával ma ku rôznym nepublikovateľným častiam tela. Po čase sa vo veľkej jame podarilo chytiť aj Tulimu konečne rybu a to dokonca pekného duháka. Ešte som ho nevidel sa modliť a ďakovať bohu, toto bolo fakt prvý krát. Konečne sme sa trochu ukľudnili a prelovovali nádejné miesta  jedno za druhým. Za 5 hodín lovu sa nám nakoniec podarilo chytiť spolu 5 rýb a zopár nám padlo. Chytili sme 3 lipne okolo 20-25 cm, duháka cca 40 cm a jedného asi 30 cm potočáka. V živote som na rybačke nevystriedal toľko múch ako v tento deň. Túto rybačku by som zhodnotil tak, že sme chytali na prekrásnej rieke v zlom čase, ale našťastie aspoň krásnom počasí. Bolo to čisté trápenie, ktoré Tuli na konci zhodnotil tak, že sem už určite neprídem. Ja chcem dať tejto našej najkrajšej rieke ešte šancu a určite Tuliho prehovorím jesennú návštevu klasického revíru na Belej, z ktorého Vám tiež prinesiem report.
                                   

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára